28-09-2017 - 10:00 tot 17:00 uur

29-09-2017 - 9:30 tot 12:30 uur

Ik wil geen doelgroep kiezen!

Terug naar het nieuwsoverzicht

Ik wil geen doelgroep kiezen!

Blog van Jobien Wind.

“Prèurrrr”, roep ik dan. “Jij gaat niet door voor de wasmachine” (de spelshow).

Ondernemers die nog te weinig klanten hebben, durven en willen vaak geen keuze te maken voor een bepaalde doelgroep. Want:

* als ik kies, raak ik klanten kwijt
* ik vind het saai, slechts één doelgroep
* ik weet niet welke doelgroep..

Dit lijstje kan ik langer maken. Echter de lijst nadelen die hoort bij niet kiezen is veel groter:

* je bent onduidelijk voor je klanten
* je kunt geen keuze maken voor de juiste marketing
* je ambassadeurs weten niet wie ze naar jou moeten verwijzen
* je krijgt de uitstraling van een klusjesman
* de taal op je website stoot de juiste klanten af
* je bent actief op de verkeerde Social Media enz

Jacobse en van Es laten hieronder zien wat het effect is van een goede doelgroepdefinitie.

Reageer met jouw definitie van hun gekozen doelgroep.

Onder de inschrijvers verloot ik een gratis adviesgesprek ter waarde van 150,- euro!

 

geplaatst vrijdag 04 december 2015


je reactie
je naam
je e-mailadres

(Neem bovenstaande code over ter controle)

Reacties van lezers

We hebben een winnaar getrokken: Cindy! We mailen je voor een afspraak /Jobien/
En de doelgroep is inderdaad select: Oudere vrouwen waarvan de man niet thuis is, met een groot huis en een tuin. Zonder verstand van tuinen en oplichters. Leuk detail - de vrouw in de film is de echte moeder van Kees van Kooten. /Jobien/
En de doelgroep is inderdaad select: Oudere vrouwen waarvan de man niet thuis is, met een groot huis en een tuin. Zonder verstand van tuinen en oplichters. Leuk detail - de vrouw in de film is de echte moeder van Kees van Kooten. /Jobien/
We hebben een winnaar getrokken: Cindy! We mailen je voor een afspraak /Jobien/
Makkelijke prooi!!! (In dit geval oude, rijke vrouwen) /Elvira Patelias/
Jobien je hebt helemaal gelijk! De doelgroep is hier oudere vrouwen met grote tuin, dikke portemonnee en weinig verstand van de natuur en van mensen. Slimme ondernemers waar ik nog veel van kan leren. Leuk filmpje! /Jolanda Koster/
Doelgroep: de goedgelovige, welgestelde dames. /Marga Salemink/
Deze fantastische verkopers verkopen hun waar aan de oudere rijkere onwetende vrouw die op dat moment alleen is. /Cind Boom /
goedgelovige ouderen met fortuin (die minder fortuinlijk zijn wanneer ze met deze \'ondernemers\' in zee gaan.) /E. Tielen/
Oude rijke vrouwtjes die makkelijk op te lichten zijn. /Bram Brauer/
24-06-2016

Schrijf je in voor onze nieuwsbrief.


Bestellen >> naar de winkel
Meer informatie >> www.ikwerkvoormezelf.nl

Jobien Wind

Mooi allemaal, maar zullen we ook even gewoon aan de slag!