28-09-2017 - 10:00 tot 17:00 uur

29-09-2017 - 9:30 tot 12:30 uur

Social Media keuzestress

Terug naar het nieuwsoverzicht

Social Media – keuzestress

Jobien Wind

Bijleren als ondernemer – een continu proces. En zeker als dat over toepassing van Sociale Media in mijn bedrijf gaat. Als ik twee weken niet oplet, loop ik weer achter.

Ik heb daar een modus op gevonden. Ik ben actief op LinkedIn, Facebook en nog een beetje op Twitter. Ik blog, maak films voor youtube en weet ook ongeveer hoe Google+ werkt. Ik noem mezelf een ervaren gebruiker, met oog voor toepassingen voor mijn bedrijf. Ik loop zeker niet voorop, weet dat er echte experts zijn. Maar ik weet ook dat ik veel verder ben dan een heleboel ondernemers om mij heen.

Ik ben een toepassingsexpert. Dus, ik leg verbinding tussen de veelheid aan Sociale Media, en schoorvoetende ondernemers en hun klanten die online aanwezig zijn. Met als doel om de ondernemer meer succesvol te laten zijn!

12 maart heb ik mezelf een bijscholingsdag gegeven, om weer bij te raken: Social Media Inspiration Day. De hele dag luisteren en praten over de nieuwste ontwikkelingen met echte experts. Heerlijk.

Een samenvatting:
1. Herman Couwenbergh | Social Video
Je kunt eenvoudig een heel korte video maken met Vine (6 sec) of Instagram (14 sec). Toepassing – verslagje bijeenkomst, wedstrijd aankondigen, uitleg tool, voor-tijdens-na. Goed voor in je social media of op de website. Altijd trekkers, en maar heel kort.

2. Christian van Ekeris | Mobile
Mobiele apparaten nemen een hele grote rol in in onze samenleving. Tablets en telefoons. Zorg ervoor dat al je uitingen op jouw website ook mobiel te bekijken zijn. Het duurt lang voordat een slechte indruk zoals 3 minuten laden van een website, gecorrigeerd is. En denk ook eens aan een app als marketingtool of verdienproduct.

3. Brendan Thesingh | Google+
Meest interessante verhaal voor mij. Google+ is eigenlijk Twitter, LinkedIn, facebook, youtube ineen. Het is erg goed om beter gevonden te worden in Google. En je moeder zit er nog niet op…
Doen:
- zoek interessante mensen om te volgen
- reageer op hun posts
- plaats dagelijks inhoud
- maak persoonlijk profiel aan
- maak een lokaal bedrijfsprofiel
- koppel youtubekanaal, je blog en website
- kijk welk extra verkeer op je site komt via Google analytics
- stel auteurschap in – zodat jij gekoppeld wordt aan jouw interessante inhoud

4. Anna-Maria Mantel-Giannattasio | Images
Beelden zeggen vaak meer dan 1.000 woorden. En die beelden kan je ook zelf maken. Gebruik een raster, speel met licht en ga een stap dichterbij.
Wat neem ik hieruit mee – gebruik minder woorden en meer beelden. 

5. Jan Willem Alphenaar | Be Social
De kern van zijn verhaal: Spreek je dromen uit, dan komen ze uit.
Plan van aanpak om dromen te realiseren.
1. Concretiseer
2. Delen
3. Beginnen
4. Afmaken of laten groeien
5. Probeer opnieuw

Op zo’n dag laad ik me dus vol met informatie, filter daaruit wat ikzelf goed kan gebruiken. Daarnaast weet ik ook weer beter hoe ik informatie selecteer om mijn klanten (late gebruikers) te helpen de juiste stappen te nemen.

Maar daarover een volgende keer meer!

Welke vraag heb jij over de keuze van je Social Media?

Deze vragen gebruik ik voor een workshop Social Media keuzestress.

 

geplaatst dinsdag 18 maart 2014


je reactie
je naam
je e-mailadres

(Neem bovenstaande code over ter controle)

Reacties van lezers

Mijn manier was en is om mezelf slechts twee keer 5 min FB te gunnen per dag. Behalve als ik actief iets wil posten. Werkt heel goed, maar ik moet toegeven dat ik soms last heb van verslavingsstress. Maar ook daar heb ik een therapie op gevonden zoals morgen in mijn eZine is te lezen. /Gesuino/
24-06-2016

Schrijf je in voor onze nieuwsbrief.


Bestellen >> naar de winkel
Meer informatie >> www.ikwerkvoormezelf.nl

Jobien Wind

Mooi allemaal, maar zullen we ook even gewoon aan de slag!