28-09-2017 - 10:00 tot 17:00 uur

29-09-2017 - 9:30 tot 12:30 uur

Straatjutten, als een bag lady

Terug naar het nieuwsoverzicht

Straatjutten, als een bag lady

Afgelopen zaterdag heb ik iets leuks gedaan! Joost ooijman, fotograaf, filmer en trainer creatief denken had een aantal ambassadeurs van zijn bedrijf uitgenodigd voor een ambassadeurbedankdag. Dit fenomeen kan ik trouwens iedere ondernemer aanraden - leg zo nu en dan je trouwe fans in de watten. Zij leveren een belangrijk aandeel in de mond-tot-mond reclame en als je dat goed doet, komen de klanten vanzelf met een vraag op je af!

Terug naar Joost. We zijn met 6 mensen gaan straatjutten. Eerst een inleiding over kijken als een kind, je verwonderen zonder oordeel. Vervolgens werden we de straat op gestuurd met een eenvoudige camera met als enige opdracht een hee-moment met een klik vast te leggen zonder aandacht voor belichting, compositie of waarom dit een hee-moment is. En dat is lastiger dan je denkt! Na een uur was ik 69 keer teruggevallen in oordelen, denken in mooi, ging ik plaatjes bedenken. O jee, mijn machtige brein neemt het steeds over.

Toch kwam ik met 30-50 foto's terug en koos ik 2 foto's uit om mee te werken. Joost legt het principe uit: hoe je uit een opmerkelijk beeld een les kunt leren. Wat zijn de bouwstenen van het hee-moment voor jou? En maak daar vervolgens een algemene regel van. Bijvoorbeeld: voeg design toe aan je product. En daarna ga je met jouw zelfgebouwde regel kijken naar je bedrijf om te zien of jij daarmee verandering kunt bewerkstelligen.

Nog lekker vaag? Ik wil namelijk niet teveel vertellen want ik heb Joost uitgenodigd voor een miniworkshop rondom kijken en marketing op 3 juni.

Okee. Mijn hee-moment.

Een heel erg nette en kleurrijke drogist. Voor mij spreekt hieruit - orde, vrolijkheid, structuur. Zorgzaamheid. Zin om iets te kopen.
Mijn regel: geef je aanbod visueel aantrekkelijk weer. Of: herhaal je aanbod.

Een andere ambassadeur zag in de foto dwangmatigheid en durfde niets te kopen. Zo persoonlijk is het dus.
Voor mijn eigen bedrijf betekent het dat ik meer met modellen ga werken. Mooie oogst van een uur straatjutten!

Wil je ook eens anders kijken en daarmee een marketingoplossing verzinnen? Schrijf je in voor Creatief & Marketing, een netwerkworkshop met Joost Ooijman en Jobien Wind.

SCHRIJF JE NU IN

En vertel het je collega ondernemers

geplaatst vrijdag 12 april 2013


je reactie
je naam
je e-mailadres

(Neem bovenstaande code over ter controle)

Reacties van lezers

24-06-2016

Schrijf je in voor onze nieuwsbrief.


Bestellen >> naar de winkel
Meer informatie >> www.ikwerkvoormezelf.nl

Gesuino Poddighe

Het gebeurt soms in de confrontatie!